2010. május 23., vasárnap

Call of Duty: Modern Warfare 2 Teszt

Call of Duty: Modern Warfare 2 (PlayStation 3)

Tudom kicsit késve, de meggyőztek arról, hogyha eddig csináltam teszteket az eddigi játékaimról, akkor ne csak párról, hanem mindről, úgy hogy itt van ez, meg még egy ami vagy ma vagy holnap elkészül, de az egyenlőre meglepetés. Na akkor lássuk a medvét.

Felvezetés:

A játékot a 2009-es E3-on láttam először gameplay videó formájában, és már akkor lehetett tudni, hogy az Infinity Ward megint megmutatja, hogy ők tudnak Call of Duty-t csinálni, és így is lett.

Grafika:

A játékot volt szerencsén PC-n is kipróbálni, szinte full grafikán és lehidaltam annyira szépen megvolt szerkesztve, a textúrák, a pályák, a fegyverek, mint egy komoly ráncfelvarráson esett át a CoD 4-hez képest, a pályák nagyobbak lettek, és szebbek látványosabbak. PS3-on tolva azért észre lehetett venni, hogy egy kicsit butított grafikával van dolgunk, de ez mindig is így volt, hogy PC-n a multiplattform-os game-ek 95%-a PC-n szebb mint konzolon.

Játékélmény, játszhatóság:

Singleplayer mód: A Single pályák küldetések nagyon ellettek találva. A játékban minden eggyes pálya résznél van valami akció, legyen lopakodás, bombázás, tűzharc akció az van végig. Nekem személy 2 map nagyon bejött. Az eggyik a Washingot DC-s map ahol a Fehér ház levan bombázva kegyetlen jó. A másik amikor egy hegyen mászunk fel jégcsákányon MacTavish kapitánnyal az élen. Lopakodás az ellenség területén a küldetés végére már motoros szánon menekülünk. Nálam ez 2 map abszolút favorit.A játékot végig nyomtam mint Easy, Hardened és Veteran módon, és sajnos azt kell hogy mondjam, igaz nem volt se katona se lövésgyakornok, de azt ne mondja nekem senki se, hogy 100 méterről egy kispisztollyal 2-3 lövéssel leszed, méghozzá úgy hogy kúszok a földön! Veteran és Hardened szinten számtalanszor szembesültem ezzel majd hülyét kapva, mert vagy ez volt, vagy pedig mindegyik katonának az Úr olyan reflekszet adott, hogy még a szájával megállítja a golyót csávóé is azokhoz képest lassú. Ugyanis lopakodva ahogy kidugtam a fejem a fal mellől egyből sor tüzet kaptam és általában vagy meghaltam, vagy pedig fogadott a véresképernyő hogy mindjárt meghalok, és akkor még találjam meg hogy ezek megint honnan találnak meg úgy, hogy a gép az szeret csalni nagyon sajnos. Az irányíthatósága a játéknak szerintem rendben van, a Jetsky-t is remekül lehet irányítani, mert sajnos más FPS game-eknél ha már járműt kell irányítani akkor az valami ocsmány tud lenni, de itt remekül eltalálták úgyhogy az rendben van.

Special Ops: Ebben a játékban már kaptunk egy úgy nevezett Spec Ops módot amit egy affajta Challenge-hez tudnám hasonlítani azzal a különbséggel, hogy itt akár(vagy muszály) 2 fővel is lehet nyomulni és össze lehet dolgozni egy csapatot alkotva. Az ötlet maga szép és jó is, de sajnos legalábbis nekem nem tetszik, hogy vannak olyan küldetések, amikhez min. 2 fő kell és CSAK baráttal lehet menni. Ez miért rossz? Azért mert, ha pl te akarsz Spec Ops-okat csinálni (akár trófea végett) és a haverod nem akar nyomni, és nincs más ismerősöd akkor buktad az egészet, mert azt a küldetést nem lehet megcsinálni, úgyhogy ez egyrészt szomorító másrészt idegesítő, mert miért nem lehetett egy olyan rendszert csinálni neki mint Multi Player mód-ba (amire mindjárt ki is térek) megoldani, sokkal jobb lett volna és nem lennének ilyen gondok. A küldetéseknek vannak különböző nehézségi fokozatai amit 3 szinten lehet megcsinálni, ami megint egy élmény ha a legnehezebb küldetést akarjuk a legnehezebb fokon megcsinálni, mert ugye a gép szeret csalni, és hát hajrá, old meg. Maga mód az tök jó, csak a megvalósítás lett egy kicsit lecseszve, hogy finom fogalmazzak.

Multiplayer mód: Fúúú hát mivel is kezdjem. Kezdeném azzal, amivel az IW nagy felháborodást váltott ki, hogy elvették a dedikált szerver-t és helyette egy IWNet neveztű "valamit" kaptunk, és ezzel vége lett egy korszaknak, ugyanis, a hely saját online szerverek megszűntek létezni és ez nem tetszett a népnek, és mára már szinte feltörhetetlen lett a rendszer. Ez valamilyen szempontból szép, mert a kalózkodást vissza szorította, ugyanis a másolt game-ekkel nem lehet Steam-re kapcsolódni, így a multinak lőttek, na de lássuk az IWNet-et. Bocsi a kifejezésért, de az egész egy rakás szar. A Team Balance-a pocsék, a szerverek sokasága vagy lagg-ol vagy játék közbe ledob, vagy valami Host geci jön be játék közbe és azzal megy az vagy egy év mire talál játékosokat egy meccshez, főleg ha 1 valaki kell még, szóval az egész egy rakás fos, és már lassan fél év telt el a kiadása óta és ezeket valahogy nem javítják ki pedig lenne miből, szóval az IWNet-nek értelme kb semmi. Na elég az IWNet-ről. A multiba rengeteg játék módot kapunk, de nem mindegyikkel nyomhatunk legelőször ugyanis kitaláltak egy olyat, hogy egy bizonyos fejlődési szint után elérhetők csak a játék módok, ami szerintem egy kiváló ötlet. Ugyanis az "amatörők" nem akadályozzák a nagyokat, és így van idejük egy kicsit belerázkódni a dologba. A multiba rengeteg pályát kapunk, de az IWNet-nek hála nem tudjuk kiválasztani, hogy melyik map-on magától dobálja és van olykor hogy a drágaság 2-3 maponként ugyanazokat dobálja be, és elég hamar meglehet unni. Igaz a lehetőségünk megvan, hogy lehet szavazni hogy adjon egy másik mapot, de csak egy bizonyos szavazat szám után lehetséges, ami szinte sose sikerül, ha igen akkor vagy mákunk van és egy teljesen új map-ot nyom be, vagy bedob egy másikat amitől szintén heróltot kapunk, és utána többet szavazni nem lehet, úgyhogy ezt sem sikerült úgy megvalósatni ahogyan azt elképzelték. A fejlődési rendszer nagyon sokat fejlődött az előbbi CoD-okhoz képest a legutolsóba azt hiszem 60 a max, ebben a játékban, már 70 és hogy fokozzák ezt lehet még azt hiszem 3x végig vinni megmutasd milyen Hardcore multi-s vagy. A Perk-eket is átszabták felsépkelték újakat tettek bele, amik nekem bejönnek, a Perk-ek 2 szintből állnak egy sima és egy Pro szintből aminél pl van a Scravenger neveztű Perk aminek a lényege, hogy bármilyen töltényt feltudunk szedni, és eleinte csak az elsődleges-hez a Pro szinten viszont már bármilyen fegyverhez feltudunk szedni skulót. A CoD 4-be volt ugye az a dolog hogy Single-be volt egy atom zsír fegyver ami tele volt pakolva hangtompító + Red Dot célzóval viszont multiba csak 1 valamit tehettél rá fel és egy kicsit lehangoló volt, na és itt jön a képbe az én kedvenc Perk-em a Bling. Aminek köszönhetően 2 kiegészítőt tudunk a fegyverünkre tenni úgy hogy lehet variálni ki hogyan akarja. Összegzésben, a multi rendszere maga egy iszonyat, de a kiegészítők a játék módok, a fejlődési rendszer enyhíti a dolgot de nem kelett volna ezaz IWNet.

Fegyver állomány:

A Modern Warfare 2-ben rengeteg új illetve régi fegyvert kapunk amit vagy a CoD 4-ből hoztak át, vagy újabb fegyvereket kaptunk és rengeteget. Minden kategóriába 4-v 5 választékunk van és hogy párat megemlítsek ami a CoD4-be nem volt. Rakéta vetők (ott ugye Perk formájában volt csak egy RPG), Shotgun, Riot Shield stb.. Fegyver arzenál tökéletes. Egyedül azt sajnálom, hogy a CoD4-ből az én személyes kedvencemet az MP5-öt nem hozták át csak valami butított verziót kaptunk, de hála isten van bőven választék és jobbnál jobbak, és nagyon nagy különbség tudásilag nincs köztük, szóval kinek mi tetszik azzal megy és ha ráérez akkor nincs ellenfél aki megállítja. Személyes kedvencem lőfegyverek közül az M4A1 és az ACR mindegyik jól is néz ki, és lehet is vele aprítani, nálam abszolúte favorit, a másik kedvencem az egy Shotgun néven szerint Modell 1887-es kicsike, aminek a régies külseje és betárazása nyerte el a tetszésemet. Fegyver arzenál kiváló.

Értékelés:

Pro:
- Kiváló folytatása az előző résznek.
- Remek grafika
- Hatalmas fegyver állomány és testreszabhatóság
- Akció dús
- Spec Ops lehetőség
- Remek és hosszú fejlődési rendszer
- Kiváló sztori

Kontra:
- IWNet...
- Dedikált szerver pápá
- Nem választhatunk map-ot, hogy melyiken akarunk játszani lehet szavazni, de...
- ... az is egy pocsék
- Spec Ops-ba csak barátokkal játszhatunk
- Az ellenfelek szeretnek csalni Singleplayer módba

Szerintem: 8,9


2 megjegyzés:

  1. Nem rossz indulatból, de annyit beleszólnék, h a 70 szintet 10x lehet elérni különböző prestige módokban több challenge-dzsel és class-szal :)

    VálaszTörlés
  2. 1 úgy tudtam hogy 3 de akkor legyen 10.:D A többiről meg még nem tudtam, mert még 69. szintű vagyok jó?:D

    VálaszTörlés