2010. szeptember 5., vasárnap

Silent Hill 2 teszt

Silent Hill 2
(PlayStation 2)


Előszó:

Hát íme az új konzoltípus és a vele együtt debütáló játék. Tudom hogy a PS2 már öregecske a mai szemmel nézve de még mindig népszerű és sikeres, és ezeket a teszteket azoknak írom akik esetleg nem tudják, hogy milyen játékkal játszanak vagy csak nosztalgiáznának, hogy télleg volt ez a játék is. Még annyit előszóba, hogy az SH mester DaftPete nevében előre is elnézést kérek az esetleges nem olyan leírásokért amik hülyeségnek tűnnek, de majd meglássuk mi lesz belőle.:D


Grafika:

Volt szerencsém kipróbálni illetve végig vinni a Silent Hill-et, illetve gépen a Silent Hill 2-őt és az őszintét megmondva ez volt életem első Silent Hill game-je és még mindig az eggyik legjobbnak tartom szinte az összes végigjátszás lenyomtam nagyon szerettem. Tehát akkor a Silent Hill 1 és 2 között grafikai fejlődés az valami hihetetlenül megváltozott és ezzel egy olyan grafikás túlélő horrort kaptunk aminek a motorja még a Silent Hill 3 de még talán a 4-en is az alapja volt. A PC-s és a PS2-es portok között kb semmi különbség annyi talán hogy PC-n tudunk élsimítást alkalmazni de nekem szinte ugyan az a 2. A házak is az utak is emberünk is meg még sorolhatnám korához képest és az előző részéhez képest ég és föld a különbség. Nekem még mindig az eggyik legszebb SH.


Játékélmény, harcrendszer:

Hát játszottam már vele egy párszor és a játék még mindig megtudok ijedni (élő példa múlthéten pl DaftPete-nél.:D) és ez Silent Hill varázsa. A játékba van egy úgynevezett "auto támadó állásba" funkció amit szerettel alkalmaztam legutóbb mikor az ellenfeleket püföltem. Van pár stukker cső illetve fabot amikkel mehetünk és oszthatjuk az igét kicsiny szörnyeinknek. Igaz hogy nekünk SH fanoknak egy remek játék viszont egy átlag "egyszerű" gamernek talán nehéz lehet a játék hiszen ehhez már egy kis ész is kell hogy össze rakd a kirakóst amit sokan nem szeretnek. Vannak szörnyek akikkel elég nehéz megbírkózni ha fabotunkal akarjuk lecsapni és utána belerúgni mert van 1-2 szörny aki ha elfekszik úgy folytatja az útján és hát csak akkor lehet elkapni ha meg áll ami nem sűrűn van és az idegeinkre mehet. Részemről még remek élmény volt a híres Piramis fejűvel való találkozás illetve a róla látott bejátszások és harc is. Kisebb nagyobb érdekességek voltak mint Pl. a börtönben sétáló őr akit nem látunk csak halljuk illetve letudjuk lőni, de ezt mi Silent Hill varázsa számlájára írtuk.:D

Irányítás:

A játékba 2 féle irányítási mód van a 2D-s és a 3D-s irányítás. (Lényegüket most nem magyárzom el.) A lényeg, hogy ez egy szép és okos kis megoldás mivel engem pl. a 3D-s irányítás az őrületbe kerget, viszont DaftPete meg azzal nyomul. Karakterünkkel még beállíthatjuk hogy állandóan fusson vagy sétáljon ezt is mindenki eldönteni hogy kinek mi a jobb. Emberünk szépen reagál a parancsokra igaz pár helyen elég érdekesen lehetett megközelíteni amit akartam vagy éppen felvenni, de jól irányítható oda céloz ahova akarunk és nem 2 kilóméterrel arréb ugyhogy erre 5-ös.:D

Értékelés:

Pro:
- Iszonyatos grafikai fejlődés az előző részhez képest.
- Silent Hill világa...
- Remek irányítás
- Hosszú játék idő...
- UFO-s befejezést itt is kapunk
- 6-7 befejezés

Kontra:
- ... néha érdekes dolgok történnek
- ... de fanoknak akár másfélóra alatt is végig vihető
- Kisebb grafikai bug-ok

Szerintem: 9



Eddigi tesztjeim:

2 megjegyzés:

  1. Zsíír :D(Y)

    Annyival kiegészíteném annak, aki nem tudja.

    Director's Cut-ban 7 befejezés [míg az alap játékban csak 4] és lehet menni Maria-val is egy mellék sztoriban.

    Ja és hogy dicsekedjek... rekord végigjátszásom hard nehézségen: 1h 24m :P:D

    VálaszTörlés
  2. Az SH mestert hallotátok emberek.:D

    VálaszTörlés